Sokker og votteforsøk

Endelig klarte jeg Ã¥ fÃ¥ ferdig april/mai-sokkene i Six Sox-knitalongen. Jeg hadde strikket en og en halv sokk før lillegutt ble født, og siden har det tatt meg fem mÃ¥neder Ã¥ fullføre siste rest. :-) Jeg som var sÃ¥ godt i rute for Ã¥ fÃ¥ de ferdige tidsnok for en gangs skyld…
Sokkene heter Horcrux socks, fordi det pÃ¥ skaftet er “Harry Potter”-lyn. Det er dessuten første gang jeg tester ut Opal-garn. Var veldig morsomt Ã¥ strikke med, det ble en ekstra inspirasjonskilde Ã¥ følge med pÃ¥ hvordan sokken ble etterhvert som jeg strikket.

Det gikk opp for meg her nÃ¥ som det har blitt kaldere i været at lillegutt trenger litt av hvert av ullplagg framover. Jeg begynte pÃ¥ et par votter, etter en variasjon av mønster fra Garnstudio. Men jeg hadde ikke riktig garn, og gadd ikke Ã¥ bry meg med strikkefastheten siden det bare var snakk om en liten vott.. SÃ¥ først sÃ¥ den grønne votten i Nøstebarn-ull dagens lys. Den passa, men var ikke for stor akkurat, sÃ¥ siden jeg hadde planer om Ã¥ strikke noe som varer litt lenger enn akkurat nÃ¥, sÃ¥ begynte jeg pÃ¥ den samme votten i babyull fra Gjestal, fortsatt uten Ã¥ bry meg med strikkefastheten. Begge vottene er omtrent like store, og begge skal rekkes opp…Men det er nye votter pÃ¥ pinnene, og denne gangen har jeg tatt ordentlig i :-)


I finally managed to finish the april/may socks from the Six Sox knitalong. I had finished one and a half sock before our little by was born, and then it took me five months to finish the last half sock. :-) The socks are called “The horcrux socks” since there are Harry Potter scars around the leg. This was the first time I tried to knit with Opal yarn, and that was fun. It even made me extra motivated, since I was very curious to se how the colours of the sock turned out while I was knitting.

It’s getting colder here in Norway now, and I realized that our lille boy needs several clothes in wool. I started to knit mittens, with an altered version of this pattern (in Norwegian). I didn’t have the recommended yarn, and I didn’t bother to check the gauge. I first knitted the green mitten, it turned out to fit exact, but I wanted to knit something that would last a bit longer. So then I tried again with another yarn, still not caring about the gauge, and it came out the same size as the green. Both mittens will be frogged.. But I have new mittens on my needles now, and this time they will be large enough to last for a while.

Be Sociable, Share!
This entry was posted in knit. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>