Strikkepinneetui og Kate

Endelig fikk jeg satt i gang med å sy etui til strømpepinnene mine. Jeg har tenkt på det lenge, og skissa med hvordan det hele skulle se ut lå klar. Konseptet er det samme som for heklenålsetuiet jeg lagde for lenge siden, men denne gangen tenkte jeg meg enda bedre om, og sørget for at sømmene, som lager rommene pinnene er i, ikke synes på baksiden av etuiet.

Jeg tenkte at det ikke kom til å ta så lang tid å lage dette etuiet siden jeg hadde alle målene klare og har laget ett før, men hver gang jeg syr blir jeg slått av hvor lang tid det tar, ikke selve syinga egentlig, men det er målinga og tegninga som tar tid. Så en stor del av lørdagskvelden forsvant til dette, men så ble jeg heldigvis godt fornøyd med resultatet. Det ser foreløpig litt tomt ut, en kombinasjon av at jeg ikke har helt oversikt over hvor alle pinnene befinner seg (en god grunn for å lage et slikt etui), og at jeg har i etuiet beregnet plass til alle millimeter-størrelser man kan få tak i, så det ikke skal kunne bli for lite:-)

Kate begynte jeg på en av de dagene det snødde som verst her i byen, jeg brukte fire ganger så lang tid på veien hjem fra jobb enn vanlig, og da jeg kom hjem våt og lei etter å ha kjempet meg gjennom snømengdene trengte jeg noe oppmuntrende å strikke på:-) Så da passa det godt å begynne på Kate. Jeg har gjort et par endringer i forhold til den opprinnelige oppskrifta, jeg har plassert armene lengre opp, synes det så litt rart ut med armene så langt ned som de er i oppskrifta (bare jeg som er konservativ…), og så måtte jeg lage en hale, det er jo tross alt en katt og jeg synes katter bør ha hale:-)



Needle case and Kate

I have been planning to make a needle case for my double pointed needles for a long time, the whole idea for how I wanted it to be was already written down, so I was just waiting for an opportunity to get to make it. And since I have been so inspired by all the nice sewing projects in other blogs lately, I really needed to sew. So yesterday evening I got to make my needle case, it took me one and a half hour to finish it, but it was worth it, I am quite pleased with the result. (The case is similar to one I made for my crochet needles some time ago)

I have also finished Kate which I started to knit one of these day where the weather was like this, and I needed to make something nice and funny. I have done some adjustments to the original pattern. The arms on my Kate is placed longer up on Kate’s body than in the pattern, and I also made a tail for her, cats do have tails, don’t they? I guess I am a bit conservative with these things:-)

Be Sociable, Share!
This entry was posted in knit, sewing. Bookmark the permalink.

2 Responses to Strikkepinneetui og Kate

  1. Gimpelise says:

    Så fint det strikkepinneetuiet ditt er. Likte veldig godt stoffet du har brukt. :nikke:
    Kate var jo kjempesøt. :o )

  2. Unikbabe says:

    Nydelige farger på strikkepinneetuiet altså… Har vurdert å prøve å sy et selv, men er ikke venn med symaskinen :) Lekkert var det

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>